Pomoćnik u nastavi / pomoćnik u vrtiću
“Oni koji su najsretniji oni su koji najviše rade za druge.”

Uvjeti za upis u program
U program za stjecanje djelomične kvalifikacije pomoćnik u nastavi / pomoćnica u nastavi mogu se upisati polaznici koji imaju završenu četverogodišnju ili trogodišnju školu.
U program za stjecanje djelomične kvalifikacije pomoćnik u nastavi / pomoćnica u nastavi mogu se upisati polaznici koji imaju završenu četverogodišnju ili trogodišnju školu.
Troškovi programa u potpunosti su pokriveni HZZ vaučerima!

Trajanje i način izvođenja nastave
Program obrazovanja za stjecanje djelomične kvalifikacije pomoćnik u nastavi / pomoćnica u nastavi provodi se redovitom nastavom u trajanju od 250 sati, uz mogućnost izvođenja teorijskog dijela programa (vođeni proces učenja i poučavanja) online prijenosom u stvarnom vremenu, koristeći aplikacije za virtualno učenje.
Ishodi učenja ostvaruju se dijelom vođenim procesom učenja i poučavanja u trajanju od 90 sati, dijelom učenjem temeljenim na radu u trajanju od 122 sata, a dijelom samostalnim aktivnostima polaznika, u trajanju od 38 sati.
Učenje temeljeno na radu obuhvaća rješavanje problemskih situacija i konkretnih radnih zadaća u manjem dijelu u simuliranim, a u znatno većem dijelu u stvarnim uvjetima – u školi. Kod polaznika se potiče razvijanje samostalnosti i odgovornosti u izradi radnih zadaća, kao i razvijanje suradničkih odnosa s ostalim sudionicima u zajedničkom radu.
Kompetencije koje se programom stječu
- poticati učenika na samovrednovanje
- pomagati učeniku da ustraje u rješavanju zadataka
- poticati i pomagati u sudjelovanju u primjerenom programu tjelesno-zdravstvene kulture i izvanučioničke nastave prema uputama učitelja/nastavnika i nadležnoga školskog liječnika
- poticati učenika na suradnju i pomagati u suradnji s ostalim učenicima

- pružati tehničku potporu učeniku u čitanju, pisanju, računanju i izvođenju grafičkih radova
- usmjeravati pažnju učenika na upute vezane uz školske aktivnosti
- pružati potporu učeniku te ga poticati na samostalno korištenje pedagoško-didaktičkih pomagala i školske opreme sukladno mogućnostima
- pomagati učeniku da učestalije bude u interakciji s drugim učenicima u razredu
- primjenjivati posebne upute u odnosu na individualne zdravstvene potrebe učenika
- primjenjivati osnove pravilnog uzimanja hrane i pića učenika s različitim razvojnim teškoćama
- pružati potporu učeniku pri presvlačenju
- pružati potporu učeniku pri korištenju toaleta
- pridržavati se higijenskih zahtjeva pri asistiranju učeniku
- voditi učenika (s ortopedskim pomagalima i bez njih) kojemu je potrebna potpora u kretanju i svladavanju prepreka
- pružati potporu pri održavanju osobne higijene učenika i higijene školskog okruženja

- prema potrebi ponoviti pravila za rad i igru radi boljeg razumijevanja
- upozoravati učenika na štetnost i posljedice neprihvatljivih oblika ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora, odnosno stručnog suradnika
- poticati i usmjeravati učenika na prihvatljive oblike ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora, odnosno stručnog suradnika
- prilagoditi se komunikacijskim obrascima učenika
- poticati učenika na primjerenu komunikaciju s drugim učenicima u razredu, odnosno u školi
- prema potrebi ponoviti pravila za rad i igru radi boljeg razumijevanja
- poznavati osnovna pravila rada škole
- poznavati osnovni djelokrug rada pojedinih radnika škole
- primjenjivati osnovne komunikacijske vještine
- u radu s učenikom postupati u skladu s programom rada
- primjenjivati propisane načine dokumentiranja svih oblika rada
- razmjenjivati informacije s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom, odnosno stručnim suradnikom radi praćenja i unapređivanja rada s učenikom
- poznavati osnovne postupke pružanja prve pomoći
- prepoznati vršnjačko i druge oblike nasilja i primijeniti propisane postupke u slučajevima uočavanja nasilja